Bekräftelse av bokning
Vid bokning av kurs får du en bekräftelse via mail, först då är du garanterad en plats i gruppen.
Betalning
E-postfaktura är kostnadsfritt. Om du väljer pappersfaktura tillkommer en fakturaavgift på 50 kr. Om fakturan inte är betald i tid, tillkommer en påminnelseavgift på 50 kr. Om inte avgiften betalas efter påminnelsefakturan kan du som medlem uteslutas från föreningens verksamhet.
Avbokningsregler
Avbokning fram till 10 dagar innan kursstart är helt kostnadsfritt och görs online via ditt eget konto.
Avbokas kursen senare än 10 dagar men 24 timmar innan kursstart, debiteras en administrativ avgift på 150 kr. Avbokning skickas då till hej@skneptun.se
Vid avbokning efter 24 timmar före kursstart eller när kursen har startat erbjuder vi ingen ekonomisk ersättning.
Bokning till kö
Bokning till kö är inte bindande och är kostnadsfritt. När du tackar ja till en kursplats tillträder våra avbokningsregler (se ovan).
Inställd kurs
Om vi tvingas ställa in en kurs på grund av för få deltagare, har ni rätt att få tillbaka hela deltagaravgiften.
Om en kurs pausas eller ställs in på grund av orsaker som inte SK Neptun kan råda över, så återbetalas inte deltagaravgiften.
Sjukfrånvaro
Om ni uteblir från något kurstillfälle på grund av sjukdom, erbjuds ni möjligheten i den mån vi kan, att ta igen missade tillfällen under samma termin, men vi lämnar ingen garanti för det. Ingen ekonomisk ersättning erbjuds för enstaka fall av sjukfrånvaro.
Vid sjukfrånvaro som gör att ni går miste om större eller resterande del av terminen, kan ni med sjukintyg som styrker hela tidsperioden få möjlighet att återfå del av deltagaravgiften. Intyg skickas in via mejl till hej@skneptun.se
Annan frånvaro
Om ni uteblir från något kurstillfälle på grund av någon annan orsak än de som angivits ovan, ses de tillfällena som förbrukade. Ni har således inte möjlighet att ta igen det givna tillfället senare under terminens gång eller få ekonomisk kompensation för missat tillfälle.